sunnuntai 5. marraskuuta 2017

Rotom Dex ja Team Rainbow Rocket + muuta!


Mun oli tällä kertaa ihan oikeasti tarkoitus kirjoittaa tämä postaus paljon aikaisemmin, itse asiassa joskus lokakuun puolella, mutta tällä kertaa mulle sattui ikäviä asioita henkilökohtaisessa elämässäni, jonka vuoksi ajatukseni ovat olleet monta viikkoa kaukana Pokemonista. Muutenkin mun on ollut viime aikoina hankalaa olla innostunut Ultra Sunista ja Moonista, koska jostain syystä ne eivät näytä mun mielestä enää ihan niin hienoilta kuin mitä olin toivonut. Hassua että mä odotin niitä aiemmin tosi innokkaana ja optimistisena, kun taas monet muut inhosivat niitä jo valmiiksi, mutta nyt kun kaikki ovat peleistä yllättäen hypeä täynnä, mun innostukseni niitä kohtaan on taas laskenut. Tällä hetkellä olen innostunein uudesta Ultra Recon Squadista ja Ultra Wormholeissa matkustelemisesta, mutta kaikki muu vaan näyttää mun silmääni liian samalta kuin aiemmat pelit. Aiemmin tämä ei jostain syystä haitannut mua yhtään, mutta nyt kun näen miten samalla tavalla pelin juoni alkaa tai miten jotkut Trialit ovat edelleen hyvin samoja, intoni on vähän hiipunut. En kuitenkaan mitenkään väitä että pelit näyttävät tylsiltä ja halvoilta kopioilta edeltäjistään - en todellakaan - vaan aion edelleen ostaa iloisena Ultra Moonin ja tulen todennäköisesti nauttimaan sen pelaamisesta suunnattomasti. Mulla oli vaan ehkä vähän liian korkeat odotukset sen jälkeen miten loistavana pidän Sunia ja Moonia, että odotin jotenkin liikaa. Mutta korostan siis edelleen etten ole varsinaisesti pettynyt mihinkään, vaan pelit näyttävät edelleen kivoilta. Eivät vain ihan niin kivoilta ja erilaisilta mitä olin toivonut.

Mutta se mikä peleissä on esimerkkinä kivana uutena juttuna, on Rotom Dexin päivitys. Tällä kertaa Rotomin kanssa pystyy keskustelemaan ja sen puheisiin vastaamaan, minkä takia Rotomin ja pelaajan välinen ystävyys voi kasvaa pelin aikana. Korkea ystävyyssuhde Rotom Dexin kanssa antaa pelaajalle hyödyllisiä uusia juttuja, kuten mahdollisen buustin kokemuspisteisiin tai munien kuoriutumisaikaan. Myös yksi suurempi asia mitä korkea Rotom-ystävyys tuo mukanaan, on kyky pystyä käyttämään yhdessä ottelussa Z-iskua kaksi kertaa. Tämä on sellainen juttu mistä mä en oikeastaan tykkää, koska mä rakastan Z-liikkeitä sellaisena kuin ne olivat Sunissa ja Moonissa. Z-voimien käyttäminen useaan kertaan kuulostaa vähän overpowermaiselta, varsinkin kun Pokemon-pelit ovat muutenkin pitkään kärsineet liian helposta vaikeusasteesta. Voihan se tietysti olla että pelit ovat tällä kertaa paljon vaikeampia, mutta jostain syystä mun on hankala kuvitella sitä. Voi myös olla että Rotomin ja pelaajan ystävyyssuhde on niin korkealla vasta pelin loppupäässä, vaikka sen kanssa yrittäisi kuinka jutella, mutta en oikein usko siihenkään. Tämä ominaisuus ei kuitenkaan haittaa mua mitenkään suuresti, koska mähän voin vaan itse päättää olla käyttämättä Z-iskua kahteen kertaan. Yleisesti uudistunut Rotom Dex kuulostaa oikein kivalta, varsinkin kun tykkäsin Rotosta jo Moonissa.


Muuta uutta mitä peleissä on tulossa ovat Dusk Mane Necrozma ja Dawn Wings Necrozma, jotka ovat saaneet omat uudet Z-liikkeet. Nämä iskut perustuvat legendaaristen Pokemonien signature-liikkeisiin ja näyttävät mielestäni trailereissa oikein upeilta. Tosin loputtomat Sonic-memet ovat vähän pilanneet Dusk Manen liikkeen hienoutta. :D Musta on mahtavaa että legendaarisilla Pokemoneilla pääsee myös ratsastamaan peleissä, koska noh.. kukapa ei haluaisi kokea sellaista. :D Lunala on muuten muuttunut viime aikoina yhdeksi mun suosikki legendaarisistani, joten en malta odottaa että pääsen lentelemään sillä ja pelastamaan sen Necrozman vallasta. Voi Nebby-parkaa... Peleihin on myös tulossa seitsemäs uusi Cap Pikachu, jolla on tällä kertaa uusimassa Pokemon-leffassa oleva Ashin hattu päässään. Valitsin itselleni Mooniin hattu-Pikachuista Sinnoh-version, koska se on yksi mun lempikausiani animessa ja jostain syystä huomasin tykkääväni Ashin Sinnoh-hatun ulkonäöstä ehkä eniten. :D Kylläpä tämä mun tekstini on muuten tänään tavallistakin sekavampaa...


Sitten vielä yksi suurempi juttu mitä meille on paljastettu, nimittäin Team Rainbow Rocket. Kyseinen ryhmä on Giovannin perustama Rakettiryhmän uudistettu versio, johon kuuluvat kaikki aiempien pelien pahisryhmien johtajat. Luin jostain että nämä johtajat tulevat rinnakkaisuniverumeista missä he ovat voittaneet pelaajan ja pyydystäneet havittelemansa legendaarisen Pokemonin, mutta en ole varma onko tämä oikeaa tietoa. Ideana kuitenkin ihan mielenkiintoinen, varsinkin kun Ultra Sun ja Moonkin sijoittuvat eri todellisuuteen kuin edeltäjänsä. Tämä Rainbow Rocket-osio tarinasta vaikuttaa kuuluvat lähinnä postgameen, mikä sopii mulle paremmin kuin hyvin. Aluksi nimittäin hämmästelin miten kaikki tällainen mahtuu itse pelin juoneen, mutta postgame-juttuna siinä onkin enemmän järkeä. En ole jostain syystä koko tästä Sateenkaarirakettiryhmä-ajatuksesta kauheasti mitään mieltä, mutta ei se huonolta idealta kuitenkaan kuulosta. Kaikenkaikkiaan se vaikuttaa kuitenkin mielenkiintoiselta ja hauskalta haasteelta, ja olihan Giovannin ja hänen Mewtwonsa näkeminen valtavan nostalgista, mistä tuli tosi hyvä mieli. :D Mielenkiintoista on myös se, että tässä postauksessa olevassa uudessa Rainbow Rocket-artworkissa esiintyy Faba, mikä voisi viitata hänen olevan Ultra Sunin ja Moonin uusi pahis Lusaminen sijaan. Guzma näyttäisi myös siirtyneen alariviin hyvien hahmojen sekaan...

Musta tuntuu että koko tämä mun postaus kuulostaa jotenkin kauhean negatiiviselta, mutta olen silti kaikesta huolimatta edelleen iloinen Ultra Sunista ja Moonista ja kaikesta uudesta mitä ne tarjoavat. Ja voihan se olla hyväkin asia etten ole peleistä enää ihan niin innostunut, koska silloin mulla ei ainakaan ole enää liian korkeita odotuksia, jolloin voi olla helppo yllättyä iloisesti. ;D Peleistä ollaan paljastettu myös muita uusia juttuja, kuten legendaariset Pokemonit Ultra Wormholeissa tai uudet Totem-tarrat, mutta en aio laittaa näihin postauksiin ihan kaikkea uutta. Meille kerrotaan peleistä lisää infoa seuraavan kerran perjantaina, joten koitan varmaan silloin tehdä seuraavan postauksen. Sitä ennen, oikein hyvää syksyä teille kaikille ja hyvää myöhäistä Halloweenia! :)

2 kommenttia:

  1. Mielestäni Rainbow rocket olisi ollut paljon parempi, jos muiden vihollistiimien johtajia ei olisi otettu mukaan. Se tuntuu jotenkin oudolta, että yhtäkkiä kaikki leaderit haluavat tehdä yhteistyötä toistensa kanssa. Varsinkin kun Archie ja Maxie ovat aina olleet toistensa kilpailijoita, ja yhtäkkiä he päättävät olla samassa tiimissä yhteistyössä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen ihan samaa mieltä! Tulee vähän sellainen olo kuin Game Freak yrittäisi vähän liikaa laittamalla kaikki johtajat peliin.

      Poista