tiistai 25. lokakuuta 2016

Alpha Sapphire Osa 10: Yöllistä etenemistä

Mä kirjoittelen yhä vieläkin vähän jäljessä Sun ja Moon-asioista, mutta kohtahan pelit ilmestyvät onneksi jo kauppoihin, jonka jälkeen mun ei tarvitse enää kiirehtiä uutisten perässä samalla tavalla. (Koulu ja yleinen elämä kuitenkin stressaa vaikka kuinka, joten ei ole hyvä homma samalla stressata lisäksi tätä mun blogiani. :D) Pelien lähestyessä en tosin varmaan kirjoita ihan kaikesta uudesta mitä meille näytetään, mutta uusista paljastetuista Pokemoneista aion ehdottomasti kirjoittaa mielipiteeni jossakin vaiheessa. Tarkoitan siis mm. Bounsweetin ja Jangmo-on muotoja. Mutta nyt asiaan eli uusimpiin toilailuihini Alpha Sapphiressa:


Mihinkäs me viimeksi jäätiin? Taisin juuri astua Fortree Cityyn valmiina haastamaan seuraavan salin. Harmi kyllä salille ei vielä päässyt koska polulla sinne seisoi näkymätön este. Muistan vielä Emeraldista kuka siinä edessä seisoskelee. :P Tutkiskelin sitten vähän tarkemmin Fortree Cityä, joka on mun mielestä tosi hauskannäköinen kaupunki. Vai pitäisikö sanoa kylä? Fortree City on sellainen paikka jonka muistan aina sen ainutlaatuisen ulkonäön ansiosta. Pakko sanoa että kaupunki näytti tosi kivalta uutena kolmiulotteisena versiona, varsinkin talojen sisältä! Voisin melkein kuvitella pystyväni asua oikeasti sellaisessa puumökissä, tosin joku poika kertoi mulle että asuntoihin ryömii ikkunoista usein ötökkäpokemoneja. Siitä mä en kyllä pitäisi. :D


Satuin huomaamaan Fortreessa ohikulkevan Stevenin, jota mä lähdin seuraamaan oikealle vievälle Routelle numero 120. Ottelin siellä muutaman kouluttajan kanssa ja rämmin parissa pusikossa, jonka jälkeen sain Stevenin kiinni pienellä sillalla. Hänen edesssään sillalla oli taas näkymätön este, mutta onneksi Stevenillä oli siihen ratkaisu. Mä sain häneltä Devon Scope-lasit, joiden avulla näin maastoutuneen Kecleonin ja ajoin sen helposti tiehensä. Steven antoi mun pitää lasini, joten pystyin palaamaan takaisin Fortreeseen haastamaan seuraavan salin. Hän antoi mulle myös viimein Mega-kiven Sceptilelleni ja häipyi sitten tiehensä.


Mä ryntäsin takaisin Fortreeseen ja menin heti Winonan Flying-salille nujertamaan lintuja. Tosin ensin kävin jossain pienessä luolassa keskellä edellisen Routen järveä, mutta en löytänyt sieltä mitään kiinnostavaa. Vain villejä ärsyttäviä Pokemoneja. :P Winonan sali oli jälleen kerran varsin helppo, mutta hänen Altariansa oli hieman rasittava. Mulla ei ollut mitään vaaraa sen kanssa käyttäessäni Azumarillia, mutta mokoma pumpulipallo käytti koko ajan Roostia ja paransi itseään. Lopulta Azumarillin Play Rough kuitenkin vei voiton. Tämän jälkeen Winona käytti vielä viimeisenä Pokemoninaan Pelipperiä, jota vastaan päätin kokeilla uutta semi-komeaa Mega-Sceptileani. Varmaan helppo arvata miten se matsi päättyi. :D



Kimmeltävä Feather Badge taskussani palasin Routelle jossa näin Stevenin, mutta jatkoin tällä kertaa matkaa sitä eteenpäin. Siellä alkoi taas sataa rankasti, joten edellisen postauksen myrsky vain jatkui jatkumistaan. Kuljin Routea pitkin alaspäin otellen lukuisia kouluttajia vastaan, rämpien märkien pensaikkojen ja lätäköiden täyttämien niittyjen halki. Kauheeta miten mä saan mun pelailun kuulostamaan ihan joltain selviytymisretkeltä. :'D



Lopulta sade loppui ja tulin tosi nätinnäköiselle sillalle - sillan alla järvessä heijastui upea tähtien täyttämä yötaivas, jota mä jäin oikein hetkeksi ihastelemaan. Tosi kiva pikku yksityiskohta lisätä jotain tällaista peliin. Jäin miettimään mitä siinä mahtaa heijastua päivällä. Pilviä vai pelkkää perinteistä sinitaivasta? Joka tapauksessa olin iloinen että näin järven yöllä. Se oli niin kaunis. :3 Koitin räpätä siitä kuvan mutta laatu on aika huono...



Pitkä Route kaartui pian tämän jälkeen viimein oikealle muuttuen numeroksi 121. Routella oli nyt pelkän ruohotien sijaan myös sinisiä aitoja, sekä mökki joka johti Hoennin Safari Zonelle. Ottelin Routella ensin parin kouluttajan kanssa, jonka jälkeen näin Team Aquan jäseniä juonimassa jotakin. He lähtivät suunnistamaan Mt. Pyrelle, johon mäkin suuntaan seuraavalla pelikerralla. Tosin ensin käyn nappaamassa Safari Zonelta tiimin viimeisen Pokemonin!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti