keskiviikko 12. maaliskuuta 2014

Pokemon White 2: Kehitystä kerrakseen

Jäin viimeksi Chargestone Caveen pohtimaan kumman pidän tiimissäni, Tranquillin vai Tynamon. Enemmistö äänesti Tranquillia, joten pitkän pohdinnan jälkeen jätin sitten Tynamon ulos tiimistäni. Mutta se ei suinkaan ollut Muikku-Tynamoni loppu. ;) Siitä kohta lisää, mutta ensin harhailin vain siellä luolassa ja ottelin kaikkien trainerien kanssa. Onneksi mulla oli tällä kertaa paljon Repelejä mukana, toisin kuin viimeksi... Meno oli ihastuttavan sujuvaa. :3

Sen jälkeen saavuin Mistralton Cityyn, jossa olikin syksy. Vettä satoi ja puut rehottivat oransseina. Olen pelannut näitä pelejä melkein aina vaan kesällä tai keväällä, jolloin en ole oikein nähnyt mitään muutosta ympäristössä. Sen takia tämä syksy piristi mua, koska oli virkistävää nähdä vähän jotain erilaista. :) No mutta, menin siitä sitten ensimmäisenä Pokemon Centeriin, johon raskain mielin jätin mun suloisen Tynamoni. Mä kiinnyn mun pokemoneihini aina heti, joten pikku Muikusta luopuminen tuntui kauhealta. Pysyin kuitenkin päätöksessäni, ja pidin Tranquillin tiimissä. Melkein heti tämän jälkeen se kehittyi Unfezantiksi - ihan kuin se olisi yrittänyt todistaa mulle että tein oikean valinnan. :D

Menin seuraavaksi heti salille, jonka päihitin helposti. Excardill taisi raivata kaikki linnut tieltä pois yhdellä vaivaisella Rock Slidella. :D Sen jälkeen, kuusi salimerkkiä taskussani, jatkoin matkaani seuraavalle Routelle, ja sitä kautta Celestial Towerille. Siellä Routella Growlithe saavutti tason 34, joten päätin kehittää sen Arcanineksi, koska se pystyi siten oppimaan samalla Flamethrowerin ja Extremespeedin. Arcanine on muuten upea poke! Ihanaa että hankin sen vihdoinkin tiimiini. Se näyttää upealta otteluissa! :D


Sen jälkeen ei mennyt kuin muutama ottelu, jonka jälkeen Servine kehittyi Serperioriksi! Hassua muuten että mun tiimissä on Tirppa-niminen Unfezant, Tiikeri-niminen Arcanine ja Heini-niminen Excadrill, mutta Serperiorilla ei ole nimeä. Se on vaan Serperior. :D

Kaiken tämän kehittymisen jälkeen saavutin Celestial Towerin, jossa ottelin kaikkia kouluttajia vastaan ja soitin sitä hienoa kelloa tornin katolla. Tämän jälkeen lopetin pelaamisen, jonka jälkeen oli tarkoitus kirjoittaa tämä postaus, mutta en jaksanut vaan menin suoraan nukkumaan. Tänään pelasin kuitenkin illalla lisää, joten kerron vielä siitä. :3 Vähän pidempi teksti siis vuorossa tällä kertaa.

Olenkohan muuten ainoa henkilö Pokemon-maailmassa, joka pitää epäsopivana otella keskellä pokemonien hautakiviä?? Meinaan, jos olisin traineri, niin en varmana menisi haastamaan kouluttajia hautojen keskelle. Porukka siellä tornissa ei oikein tuntunut osaavan kunnioittaa vainajia. xD

No mutta, lähdin sitten jatkamaan matkaani kohti Twist Mountainia, joka olikin suljettu. Mietinkin miksi professori Juniper sanoi ettei sinne pääse. Tämä kuitenkin sotki mun tiimisuunitelmiani, mutten tajunnut sitä vielä tässä vaiheessa. Sen sijaan palasin Mistralton Cityyn, josta Skyla ystävällisesti kuljetti mut Unovan toiselle laidalle, Lentimas Towniin. Pidin kyseisen paikan designista tosi paljon. Mukavaa vaihtelua nähdä vähän karumpaakin seutua, loputtoman metsissä pyörimisen jälkeen. :)

Lähdin jatkamaan matkaani eteenpäin, kunnes päädyin hylätylle talolle. Astelin tietenkin heti sisään, koska näinhän kuka tahansa tekisi: menisi keskellä yötä autioon taloon, joka seisoo alueen kauimmaisessa nurkassa kaukana sivistyksestä. :P Kyseinen paikka oli siis Strange House, jolla on hyvin osuva nimi. Pyörin siellä jonkin aikaa ottelemassa kouluttajia vastaan, mutta sitten tapahtui jotain karmivaa: jokin mystinen haamutyttö ilmestyi kuin tyhjästä mun eteeni, ja katosi lähes saman tien!

Oikeasti, miksi näiden kummitustalojen täytyy olla niin karmivia Pokemon-peleissä? Vaikka mä itse asiassa pidän tällaisista aiheista. Inhoan kyllä kauhuleffoja kamalasti, mutta yliluonnolliset asiat  yleisesti jotenkin kiehtoo mua. Mä olen kauhea pelkuri, mutta haluan jotenkin uskoa haamujen olemassaoloon. Pakkohan nyt edes jotain sen tapaista on olla olemassa. Maailma on niin täynnä asioita, joista me ei tiedetä (vielä) yhtään mitään... :3 Mielenkiintoista!
 

Häivyin kuitenkin talosta Pokemon Centeriin parantamaan pokemonejani, ja mä olen niin hajamielinen tohelo että unohdin mennä sinne taloon takaisin! :D *facepalm* Mä vaan jatkoin matkaa Reversal Mountainin uumeniin, joka näytti niin jännältä paikalta etten enää katsonut taakseni. Hups. :3 Noh, tuskin siellä Strange Housessa mitään superihmeellistä olisi ollut.

Sen jälkeen tuli mukava kohta, kun Bianca lyöttäytyi seuraan ja käveli mukanani. Tuplaottelut on kivoja, eikä tarvinnut stressata pokemonien fainttaamistakaan kun Bianca paransi koko ajan mun pokemonit. :) Jatkoimme matkaa siellä vuoren sisällä, jonka designista tykkäsin taas tosi paljon! Ihana tulivuori, ja siellä pesi vielä yksi mun lempi legendaarisistani: Heatran. Silloin kun en ollut vielä niin suuri Pokemon-fani, enkä pelannut pelejä tai seurannut Animea, mä luulin Heatrania tavalliseksi pokemoniksi legendaarisen sijaan. Se näytti jotenkin niin yksinkertaiselta otukselta, etten tajunnut yhtään millainen tyyppi se oikeasti oli. :D

No mutta, harhailin siellä vuoren sisässä Biancan kanssa, kunnes lopetin pelaamisen. Ennen tätä, tajusin kuitenkin yhden asian. Nimittäin saapuessani Lentimas Towniin, tajusin kuinka erilailla tämä White 2:n reitti menee verrattuna edelliseen peliin. Tarkoitan, ettei Icirrus Cityyn todella päässytkään vielä, tai ainakaan sinne ei varsinaisesti pidä mennä, niin en sitten aio käydä siellä ollenkaan. Ja sen takia mun tiimisuunnitelmani meni pilalle, kuten aiemmin mainitsin! Olisin nimittäin halunnut tähän tiimiini Croagunkin! Olin koko ajan suunnitellut ottavani sen, mutta tajusin että niitä saa vain Icirrus Cityn lähettyviltä. D: Hööh!

Mutta arvaatte ehkä kenen onneksi tämä moka kääntyi: Muikun! Nyt kun tiimissäni oli paikka taas avoinna, niin nappasin suloisen Tynamon takaisin tiimiin. :) Eli loppujen lopuksi se mun äänestykseni ja kauhea stressaus valinnasta olivat ihan turhaa, kun molemmat kuitenkin päätyivät mukaan. Kuka arvaa mun muiden postausten perusteella tiimin viimeisen pokemonin?

6 kommenttia:

  1. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh, tuli pelattua aika paljon. :D
      Jätän Serperiorin varmaan nimettömäksi. Ei sillä nimellä kuitenkaan ole niin paljon väliä. Mutta Sephiroth kuulostaa ihan hienolta! :)

      Tykkään muistakin Nintendon pelisarjoista, kuten Mariosta ja Zeldasta. Niitä pelailen paljon. Tietokoneella taas pelailen yleensä esim. The Sims-sarjaa, Skyrimia tai satunnaisia lyhyitä pelejä kuten vaikka Scribblenauts. :3 On niitä muitakin, mutta lista on niin pitkä etten jaksa kaikkia alkaa luetella. :D

      Onnea autokortista! :D Olen tässä säästellyt siihen 3DS:ään, mutta valitettavasti mulla on kulunut rahat viime aikoina vähän muuhun. Säästän nimittäin myös toiseen Nintendon pelikoneeseen, Wii U:hun, sekä uuteen tietokoneeseen. Valitettavasti 3DS:n hankkimisessa kestää varmaan kauan sen takia. Mutta kyllä mä sen vielä ostan! Niin pian kuin mahdollista. :)

      Poista
  2. Arcanine on hieno Pokemon. :3 Minulla on se Heartgold -pelissä.
    Yliluonnolliset asiat ovat mielenkiintoisia. Se hylätty talo on karmiva ja samaan aikaan mielenkiintoinen paikka.. Haamutyttö :D

    Minä taas vihaan tuplaotteluita. Varsinkin Biancan kanssa, sillä hän on ärsyttävin hahmo koko Pokemon historiassa. x3
    Mitäs Pokemoneja sinulla on tällä hetkellä tiiimissä?

    Muikkuuuh! Kiva kun otit sen tiimiin, sillä Tynamon kehityskaarti <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Arcanine on upea. :3 Samoin kuin yliluonnolliset asiatkin! Se hamutyttö oli kyllä tosi karmiva. :D

      Voi että! Mun mielestä ne ovat niin kivoja! :D Itse tykkään Biancasta. Se on kyllä välillä hieman ärsyttävä, mutta ei se mua haittaa. :3
      Tällä hetkellä tiimissä ovat Serperior, Unfezant, Excadrill, Arcanine ja Tynamo. Kaikki ovat noin 40-levelisiä. :)

      Joo, Tynamon muodot ovat upeita! Rakastan mun Muikkua! xD

      Poista
  3. Anteeksi tuplapostaus, mutta mutta, eikös se Pokemon minkä aiot ottaa tiimiin ollutkin Spheal? :3

    VastaaPoista