sunnuntai 2. helmikuuta 2014

Pokemon Anime: XY003

Heippa kaikille!


Uskokaa tai älkää mutta mä olen yhä elossa! Mutta kuten jo kauan sitten aiemmin sanoin, niin mulla on ollut tämä vuodenalku tosi kiireinen ja sen takia olen kirjoittanut juttuja blogiin paljon vähemmän. Mutta nyt kun ihana XY-Anime alkoi vihdoinkin dubattuna, niin alan toivon mukaan kirjoitella tänne vähän aktiivisemmin. :)

XY003 A Battle of Aerial Mobility!

Mä olen odottanut tätä jaksoa kuin kuuta nousevaa. Lähinnä sen takia, etten ole millään malttanut odottaa että pääsen seuraaman XY-kautta englanniksi. Mutta nyt se viimein tapahtui ja odotus on päättynyt! En ole katsonut mitään jaksoja japaniksi (vaikka mieli on kyllä tehnyt), joten en tiedä mitä tulee tapahtumaan, mutta olen nähnyt sen verran kaikenlaisia pätkiä, että uskon nyt entistä vahvemmin tästä tulevan ihana kausi! Varsinkin kun tätä vertaa siihen edelliseen BW-kauteen...


Tämä jakso oli kuitenkin hieman tylsä, koska tämä nyt vaan on tällainen alkupään perusjakso missä ei tapahdu paljon mitään. Mutta tykkäsin silti katsoa tätä, koska nautin täysillä tästä uudesta kaudesta. Clemont ja Bonnie on musta tosi kivoja hahmoja jo tässä vaiheessa. Rakastan niitä ihan liikaa! :D Serenaa ei olla nähty vielä kauhean paljon, mutta se vaikuttaa musta vähän ärsyttävältä. Se Serenan ja Ashin romanssikin jaksaa epäilyttää mua enkä tiedä mitä siitä tulee, mutta katsoaan miten käy. ;)

Jakso alkaa hieman tylsästi, eli Ash rekisteröityy Kalos-liigaan ja päättää matkustaa tällä kertaa Clemontin ja Bonnien kanssa. He päätyvät nopeasti metsään, missä he kohtaavat pian supersöpön Dedennen! Oikeesti mä olen niin iloinen että Bonnie saa itselleen Dedennen, koska se on musta vaan niin ihana pokemon! :D Sillä oli kyllä hieman erikoinen ääni ainakin tässä enkkudubissa, mutta eipä se nyt liikoja haitannut, heheh.

Bonnien reaktio on sama kun mulla, ja se haluaa Dedennen heti itselleen. Ilkikurinen Fletchling kuitenkin liitää paikalle, ja sieppaa Dedennen haluaman marjan omiin suihinsa. Miten mulle tulee tästä jotenkin mieleen Ashin Taillow? Froakie suuttuu ja haluaa otella Fletchlingiä vastaan, mutta se ei oikein kuuntele Ashin käskyjä ja saa pahasti köniinsä. Samaan aikaan Rakettiryhmä liitelee Meowth-pallollaan ja James saa pyydystetyä itselleen ruokaa rakastavan Inkayn. Mä en hirveästi pidä Inkaysta, mutta kaipa se sopii Jamesille.

Ash ja kumppanit päätyvät myöhemmin johonkin kiviseen kanjoniin, jossa Froakien on helppo otella Fletchlingiä vastaan uudestaan korkeiden kallioiden ansiosta. Tällä kertaa Ash ymmärtää Froakietaan paremmin, jonka ansiosta heidän yhteistyönsäkin pelaa ja Fletchling jää nopeasti palloon. Ihana yksityiskohta että Ash käänsi tässä kohdassa lippiksensä ympäri. Mä pelkäsin ettei se tekisi sitä, mutta teki kuitenkin. :3 Aww...



Mun on pakko edelleen hehkuttaa sitä, kuinka ihanilta nämä XY-kauden ottelut näyttävät. Jos tuollainen pieni tappelu Fletchlingin ja Froakienkin välillä oli tosi kaunista katsottavaa, niin saa nähdä kuinka upeita saliottelut tulevat olemaan! En malta odottaa! :D Vaikka mä olen nähnyt tätä XY-kautta vasta kolme jaksoa, niin pidän tätä jo yhtenä parhaista kausista, hahah. Tämä on vaan niin laadukasta ja ihanaa katsottavaa, etten oikeasti malttaisi odottaa seuraavaa jaksoa.

Arvosana: ★★★

Plussat:
- Dedenne!
- Clemont ja Bonnie ovat ihan parhaita!
- Rakettiryhmä vaikuttaa mukavalta
- Ottelut ovat upeita

Miinukset:
- Tylsä juoni
- Dedennen outo ääni xD
- Serena oli tylsä

4 kommenttia:

  1. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah, no niin on! xD Joo, on tämä alkuvuosi ollut aika kiireinen, niin en ole yhtään ehtinyt ajatellakaan koko blogia. Muutenkin Pokemon-fiilis on ollut viime aikoina vähän matalalla, mutta XY-kausi sai sen kyllä takaisin huippuunsa. :D

      Jep, ainahan Ash pyydystää itselleen Region-linnun. Fletchling on ihan mukavaa vaihtelua, koska siitä tulee Fire-tyyppinen eikä perus Normal.

      Poista
  2. Mitä ihmettä? Mä kommentoin tänne jotakin, mutta se mun kommentti katosi johonkin?

    No mutta, kiva siis että kirjottelet taas. :D Ja muistelin itsekin että tämä jakso oli vähän tylsä, vaikka Fletchling onkin ihan kiva lisä Ashin tiimiin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi harmi. Tietokoneet ne jaksaa sitten joskus olla outoja ja ärsyttäviä...

      Flethcling on ihan kiva joo, vaikka mun puolesta Ash saisi välillä jättää näiden lintujen pyydystämisen vähemmällekin. :)

      Poista